آیا شیشه سکوریت همان لمینت است؟

اخبار شیشه و اینه کاری

آیا شیشه سکوریت همان لمینت است؟

۵ بازديد

آیا شیشه سکوریت همان لمینت است؟

 

شیشه بری شمال تهران

در ادارات و منازل مسکونی به دلیل اینکه ترجیح داده می‌شود تا فضا‌ها به یکدیگر دید داشته باشند، استفاده از شیشه سکوریت لمینت رایج یافته است. همچنین امکان استفاده انواع شیشه مانند شیشه رنگی، مات و… نیز در جان پناه شیشه‌ای وجود دارد.

 

آفتاب‌‌نیوز :

امروزه در صنایع مختلف، شیشه‌های متفاوتی بکار گرفته می‌شود. در بعضی مواقع، از شیشه‌هایی مانند شیشه لمینت در صنعت خودرو سازی استفاده شده است. در برخی مکان‌ها از شیشه سکوریت برای کاربرد‌های حفاظتی استفاده شده است. در برخی مکان‌ها نیز از شیشه سکوریت استفاده شده است که ویژگی‌های منحصر بفرد خودش را دارد و در هندریل شیشه‌ای بکار می‌رود. در این مقاله به بررسی هر مورد و ویژگی‌های آن‌ها می‌پردازیم.

 

بررسی شیشه لمینت

 

با توجه به استفاده روز افزون شیشه در صنعت ساختمان و اهمیت بیشتر شفافیت و ظرافت سازه‌های شیشه‌ای در طراحی و کانسپت‌های معماری محصولات این حوضه رو به گسترش و پیشرفت روز افزونی نموده است. نصب پله‌های شیشه ای، یکی از راه‌هایی است که با قیمتی مناسب و مقرون به صرفه می‌تواند ظاهری مدرن و لاکچری به ساختمان ببخشد. قیمت پله‌های شیشه‌ای به عوامل مختلفی مانند نوع شیشه، ضخامت شیشه، تعداد پله مورد نیاز برای راه پله و… بستگی دارند.

 

فروشگاه ساز شاپفا | ساخت سایت فروشگاهی سریع و آسان

فروشگاه ساز شاپفا | ساخت سایت فروشگاهی سریع و آسان

 

پیشنهاد امروز

yektanet-logo-sign

مشخصات شیشه سکوریت

 

شیشه‌های انتخاب شده جهت نصب در کف پلکان‌ها معمولا شیشه لمینت و سکوریت به ضخامت مناسب و قابلیت بارگذاری مشخص می‌باشند. (معمولا جهت ایمنی بیشتر کف پله از ۲ تا ۳ لایه شیشه لمینت شده با ضخامت مختلف استفاده می‌شود) که علاوه بر تامین بارگذاری لازم اصطکاک لازم جهت جلوگیری از سر خوردن افراد تامین گردد. معمولا در پله شیشه‌ای از نرده شیشه‌ای نیز استفاده می‌شود که این کار باعث چشم نوازی و زیبایی بیشتر پلکان شیشه‌ای می‌شود. از انواع نرده شیشه‌ای ذکر شده در بالا مانند فیکس پوینت، اسپیکات، روکار، توکار و… با توجه به نوع دکوراسیون و متریال استفاده شده در پروژه می‌توان استفاده کرد.

 

اصولا در ادارات و منازل مسکونی به دلیل اینکه ترجیح داده می‌شود تا فضا‌ها به یکدیگر دید داشته باشند، استفاده از شیشه سکوریت لمینت رایج یافته است. همچنین امکان استفاده انواع شیشه مانند شیشه رنگی، مات و… نیز در جان پناه شیشه‌ای وجود دارد.

 

هندریل شیشه‌ای

 

در نرده‌های شیشه‌ای عمدتا از شیشه‌های سکوریت به ضخامت ۱۰ یا ۱۲ میلی متر و یا شیشه‌های تک جداره دو لایه لمینت (دولایه شیشه سکوریت ۶ میلی متر و یا دولایه ۸ میلی متر و یک لایه طلق pvb میانی با ضخامت ۱.۵۲ میلیمتری) استفاده می‌شود. از شیشه‌های سکوریت معمولا در مکان‌های کم تردد استفاده می‌شود؛ و از شیشه‌های سکوریت لمینت نیز در مکان‌هایی که تردد بیشتری دارد و نیاز به امنیت بالاتری است استفاده می‌شود. استفاده از شیشه‌های معمولی می‌تواند باعث ایجاد خطرات جانی گردد، اما شیشه‌های سکوریت لمینت پس از شکست به قطعات ریزی تبدیل می‌شوند که به دلیل قرار گیری یک لایه طلق PVB در سر جای خود حبس شده و ریزشی نخواهند داشت.

 

فرآیند سکوریت چیست و شیشه سکوریت چگونه ساخته می‌شود؟

 

سکوریت کردن شیشه فرایندی می‌باشد که در آن شیشه در کوره‌هایی با دمای بالای ۷۰۰ درجه سانتی گراد به صورت یکنواخت حرارت می‌بیند. شیشه گرم شده به وسیله دمیدن هوای سرد به هر دو سطح شیشه سریعتر سرد می‌گردد.

 

مزایای شیشه سکوریت

 

در مقایسه با شیشه خام، شیشه سکوریت در مقابل شکستگی مقاومت بیشتری دارد و مقاومت مکانیکی آن ۵ برابر شیشه‌های خام است. در صورت شکست، شیشه سکوریت به قطعات کوچک با لبه‌های صیقلی تبدیل می‌شود که قدرت برش بسیار کمتری نسبت به شیشه‌های معمولی دارد. همین امر موجب افزایش ایمنی شده و خطر صدمه دیدن افراد را کاهش می‌دهد. شیشه سکوریت در مکان‌ها و فضا‌هایی که استحکام، مقاومت و ایمنی مد نظر طراحان و معماران باشد، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

آیا شیشه سکوریت همان لمینت است؟

 

مزایای نرده شیشه‌ای

 

نرده‌های شیشه‌ای به شما نمایی شفاف بدون اینکه مانعی در دید شما باشد ارائه می‌دهد. نگهداری آسان نرده‌ها با یک دستمال به راحتی تمیز می‌شوند! برخلاف سیستم‌های نرده چوبی که هر سال نیاز به رنگ زنی و تعمیر دارد این مشکل برای این سیستم وجود ندارد. در اماکن تجاری اداری تمیز کردن اجزای مختلف ساختمان به دلیل جنس‌های مصالح ساختمانی سختی‌های فراوانی دارد. اما نرده شیشه‌ای به دلیل جنس شیشه به کار رفته در آن به سرعت و به راحتی تمیز می‌شود. در مدت عمر این نرده‌ها هزینه نگهداری از آن‌ها تقریبا صفر می‌باشد. با استفاده از جان پناه شیشه‌ای چه در بیرون در اطراف یک بالکن یا در فضای داخل به عنوان حفاظ یک راه پله، نگرانی از جهت افتادن افراد و نگرانی از حوزه امنیت وجود ندارد.

 

آگاهی گلس

 

همانطور که مشاهده کردید، انواع شیشه در مکان‌های متفاوت به دلایل مختلف بکار میروند. هر کدام از این مدل از شیشه‌ها خاصیت مخصوص به خود را دارد که آن را مناسب کاری کرده است. برای مثال اگر بخواهید برای پنجره‌های خانه خود از شیشه ضد گلوله استفاده کنید، ممکن است حرکتی بیهوده بنظر برسد. در این صورت بهتر است سراغ مدل دیگری از شیشه مناسب با شرایط خود بروید. برای بررسی بیشتر این مدل از شیشه‌ها و خریداری انها، به وبسایت Agahiglass.com مراجعه کنید و از کاتالوگ متنوع آن‌ها دیدن کنید.

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.