آیا آینهها به ما دروغ میگویند؟
اگر شما نیز مانند بسیاری از افراد احساس خوبی نسبت به عکسهای سلفی دسته جمعی خود و آنچه در آینه میبینید، ندارید، این مطلب را از دست ندهید.
معمولا بزرگترین ترس بعد از یک مهمانی طوفانی و شلوغ، اینکه چه چیزی گفتهاید و در حال حاضر از گفتن آن پشیمانید، نیست، بلکه این است که در عکسهای تگ شده دوستان خود چگونه به نظر میرسید. اگر چه هنگام ترک خانه چهره شما نمره ۱۰ داشته، اما در سلفیهای دسته جمعی نمره ۵ به خود میدهید، در این حالت است که متعجبانه از خود میپرسید: «چرا من در عکسها متفاوت به نظر میرسم؟ چرا با عکسهایم فرق دارم؟»
این پدیده عجیبی است که به لطف سلفیها، آینهها را نزد افراد زیر سوال می برند. آیا تصاویر ما «واقعی» بوده یا بازتاب ما هستند؟ این همه مدت آینهها به ما دروغ گفتهاند؟
پاسخ به این سوالات کمی دشوار است، اما خبر خوب این است که به احتمال زیاد آن موجودی که در عکسهای سلفی به شما خیره شده، خود واقعی شما نیست، اما آینه هم چندان با شما صادق نبوده است. یک تفکیک علمی ممکن است بتواند چرایی این موضوع را برایتان شرح دهد.
آینه تنها انعکاسی از شماست نه خود واقعیتان
اگرچه آن تصویری که صبح هنگام مسواک زدن در آینه به ما خیره شده، آشناترین چهره باشد، اما خود واقعی ما نیست، بلکه انعکاسی از ماست. از آنجایی که ما به دیدن نسخه معکوس خودمان عادت کردهایم، دیدن این که چگونه در تصاویر به نظر میرسیم میتواند ناراحت کننده باشد و اگر از چهرهای کاملا متقارن برخوردار نباشیم، نسخه معکوس میتواند حتی بدتر باشد.
پاملا راتلج، مدیر یک مرکز روانشناسی گفت: «ما همواره در حال تماشای خود در آینه هستیم؛ هنگام مسواک زدن، هنگام اصلاح و ...». نگاه کردن به خود در آینه به یک برداشت قطعی تبدیل میشود؛ شما این آشنایی را دارید و این آشنایی منجر به علاقه میشود، یعنی به این ترتیب ترجیحتان درباره چهره خود را این گونه میسازید.
دانشمندان این پدیده را اثر «قرار گرفتن در معرض صرف یا اصل آشنایی» مینامند. بر اساس این رفتار که توسط رابرت زایونک روانشناس تعریف شده، افراد نسبت به چیزهایی که با آنها آشنایی بیشتری دارند، واکنش مثبتتری نشان میدهند؛ بنابراین، هنگامی که نسخهای از خود را در عکسهای سلفی مشاهده میکنیم، بلافاصله از آن متنفر شده و یا حتی آن را عجیب میدانیم، زیرا برخلاف چیزی است که به آن عادت کردهایم، به طرز عجیبی ما از نظر روانشناسی تمایل داریم در آینه بهتر به نظر برسیم، حتی اگر در عکسها بهتر باشیم.
لنز دوربین نیز نقش مهمی را ایفا میکند
آیا این که بازتاب شما همان خود واقعیتان نیست، به معنای این است که آن سلفیهای زشت «خود واقعیتان» هستند؟ اگرچه آینهها نسخهای از فرد را نشان میدهند که عدم تقارنهای او را کاهش میدهد، اما این باور که «تصاویر هرگز دروغ نمیگویند» نیز درست نیست. بیشتر افراد برای انتخاب عکسی که مناسب صفحه اینستاگرامشان باشد معمولا بیش از یک عکس آن هم از زوایای مختلف ثبت میکنند، اما ممکن است مشکل نه از زاویه بلکه از لنز دوربین باشد. به دلیل نزدیکی صورت شما به دوربین، لنز میتواند برخی از ویژگیها را مخدوش کرده و آنها را بزرگتر از آنچه در واقعیت هستند، نشان دهد؛ تصاویر همچنین تنها یک نسخه ۲ بعدی از شما را ارائه میدهند.
بسته به ویژگیهایتان، اگر صورت نرم و گردی دارید، عکسها میتوانند ویژگیهای شما را تغییر داده و واقعیت چهره شما را بیشتر مخدوش کنند؛ به عنوان مثال، کوچکترین تغییر فاصله کانونی دوربین میتواند حتی عرض سر شما را تغییر دهد. هر چه دوربین شیکتر باشد، بهتر به تصویر نگاه خواهید کرد و از آنجایی که دوربینها نسخه ۳ بعدی شما را نشان نمیدهند، تحریف واقعیت آسانتر است. مدلهای حرفهای این را برطرف کردهاند، به همین دلیل است که افراد میتوانند تنها با اصلاح زوایای خود، جادوی عکس را به این شکل انجام دهند.
مقالات دیگر: شیشه بری شهرک غرب
فلاش دوربین هم میتواند در چهره شما تاثیر بگذارد
اگرچه نورپردازی خوب کلید همه عکسهای جذاب است، یک فلاش تیز در واقع میتواند عکس شما را بسیار بدتر کند، به خصوص اگر در یک اتاق تاریک ثبت شده باشد. در واقع فلاشهای تیز دوربین، میتواند چهره شما را ۷ سال پیرتر نشان دهد.
دوربینها علاوه بر اینکه چهره شما را براق و چرب نشان میدهند، نمیتوانند مانند چشمها خود را با نور و تاریکی تطبیق دهند؛ دوربینها تنها میتوانند روی نقاط برجسته یا سایهها تمرکز کنند و در برخی مواقع کاهش نور تنها کمی از حالت درخشندگی کمتر است. یک قانون کلی خوب این است که به جای آن از نور طبیعی یا فضای باز استفاده کنید.
لبخندتان نیز میتواند مقصر باشد
همه میدانند ژست گرفتن برای یک عکس ناخوشایند مثلا برای گواهینامه رانندگی یا گذرنامه چگونه است. عکسها هرگز زیبا به نظر نمیرسند و به سختی شبیه لبخندهای طبیعی ما هستند این در حالی است که وقتی در آینه به خود نگاه میکنیم، آرام و با اعتماد به نفس بوده و به احتمال زیاد لبخند میزنیم و طبیعی رفتار میکنیم.
اگر کسی هنگام عکس گرفتن فریاد زده و از شما بخواهد که کلمه «سیب» را بگویید، در شما احساس ناخوشایندی از یک ژست خودآگاه غیرفتوژنیک یا به عبارتی مصنوعی را ایجاد میکند که نتیجه آن ثبت عکسی متفاوت و غریبه با نسخه آینهای خودتان است. بهتر است هنگام عکس گرفتن آرام باشید و سعی کنید روی چیز دیگری تمرکز کنید؛ این ناهنجاری تنشآمیز و اجباری همیشه به یک عکس بد تبدیل میشود.
ممکن است شما آن قدر که تصور میکنید جذاب نباشید
مهم نیست که چه عواملی را برای عکسهای نه چندان خوب خود مقصر بدانید، همه چیز به روانشناسی خلاصه میشود. شاید دلیل این که شما در تصاویر متفاوت به نظر میرسید این باشد که آن نسخه محبوب درباره خودتان، حاصل تخیل شما باشد.
بر اساس یک مطالعه در سال ۲۰۰۸، مردم تمایل دارند فکر کنند که جذابتر از آنچه واقعا هستند، هستند. در این آزمایش، محققان تصاویر شرکتکنندگان را فتوشاپ کردند تا جذابتر به نظر برسند و سپس آنها را با عکسهای دیگر مخلوط کردند. در مرحله بعد آنها از شرکت کنندگان خواستند عکس خود را از یک ردیف انتخاب کنند. افراد در انتخاب عکسهایی که جذابتر به نظر میرسیدند، واکنش سریعتری داشتند با این استدلال که «جذابیت» نسخهای از خودشان است که بیشتر با آن آشنا هستند.
برخی دیگر از متخصصان، اما نظر دیگری دارند؛ به اعتقاد آنها افراد تمایل دارند فکر کنند که جذابیت کمتری نسبت به آنچه واقعا هستند، دارند. به هر حال اگر خودتان را سرزنش میکنید که چرا در آینهها و عکسها متفاوت به نظر میرسید، به احتمال زیاد این حس ناشی از تمام ترس و اضطرابی است که در ذهن خود دارید؛ درست مانند تنفر افراد از صدایشان. شاید نکته کلیدی برای بهتر به نظر رسیدن عکسها، تا جای ممکن ثبت سلفیهایی است که شما را با نسخه آینهای و دوربینیتان آشنا میکند.
پاملا میگوید: افرادی که سلفیهای زیادی میگیرند، در نهایت در وجود خود احساس راحتی بیشتری میکنند، زیرا تصاویر پیوستهای از خود داشته و کنترل بیشتری بر تصویر دارند».
معکوس یا غیرمعکوس، فرقی ندارد، در واقع توانایی دیدن خود به روشهای مختلف باعث میشود که به طور کلی احساس راحتتری نسبت به خود داشته باشید.
منبع:upworthy
روابط عمومی آینه است؛ نه دکور!
بیمه یعنی اعتماد، آرامش و البته هنر رضایت بیمهگذاران. روابط عمومی در برخی شرکتهای بیمه اما به نظر با اختلال رفتاری مواجه است و ضعف برخی مدیران روابط عمومی باعث شده تا حاشیهها بر متن غلبه کند، خبرسازی جای خبررسانی را بگیرد و فریب جای آگاهی بخشی را. تا جایی که تمیز دادن سره از ناسره و تشخیص واقعیت از تحریف سخت شده و نتیجه اینکه هزینههای سنگینی بر صنعت تحمیل میشود.
رضا کربلائی / بیمه یعنی اعتماد، آرامش و البته هنر رضایت بیمهگذاران. روابط عمومی در برخی شرکتهای بیمه اما به نظر با اختلال رفتاری مواجه است و ضعف برخی مدیران روابط عمومی باعث شده تا حاشیهها بر متن غلبه کند، خبرسازی جای خبررسانی را بگیرد و فریب جای آگاهی بخشی را. تا جایی که تمیز دادن سره از ناسره و تشخیص واقعیت از تحریف سخت شده و نتیجه اینکه هزینههای سنگینی بر صنعت تحمیل میشود.
روی سخن با مدیران شرکتهای بیمهگر است و صریح اینکه اگر به انتخابتان اعتماد دارید، به آنها فرصت بدهید و از ایشان برنامه بخواهید. اگر هم نه؛ پس روابط عمومی را دکور فرض نکنید. بلوغ و بالندگی سالهای اخیر در صنعت بیمه بدون تردید مرهون آیندهنگری و البته سرمایهگذاری مدیران شرکتهایی است که به هنر و دانش روابط عمومی باور دارند و سنگ بنای آن را بر اعتماد و برنامهمحوری گذاشتهاند. خطاست اگر فکر کنید که روابط عمومی فقط یک پست اداری است.
یکبار بنشینید و فکر کنید اگر برخی برنامههای شرکت در حوزه اطلاعرسانی و معرفی محصولات و خدمات شرکت تحت مسئولیتتان به نتیجه نمیرسد، دلیلاش چیست؟ بیدلیل دنبال بهانه نباشید و صادقانه از مدیر روابط عمومیتان بخواهید تا اشکالات را صریح و بدون لنکت بیان کند. نترسید از صراحت کلام آنها؛ بیتردید اگر بهترینها را برای مسئولیت سترگ روابط عمومی برگزیدهاید، بدانید که شرط موفقیت آنها، اعتماد است و صراحت در بیان نظرها.
خطاست اگر روابط عمومی را تنها بازاریابی و تبلیغات بدانید، اشتباه است اگر فکر کنید که روابط عمومی یعنی سکون در شرکت به جای ایجاد پویایی و خلاقیت. یقین بدانید که روابط عمومی یک کار تیمی و مشترک است نه حاصل تلاش و درایت یک نفر در مقام مدیر روابط عمومی.
اگر شیوههای اطلاعرسانی و آگاهیبخشی تکراری و تقلیدی شده، اگر برنامهها به نتیجه مطلوب نرسیده، اگر سطح رضایت بیمهگذاران و سهامداران پایین آمده، اگر حاشیهها بر متن غلبه کرده، اگر رنگ و لعاب کردن بازار پیدا کرده، اگر شرکت از مسیر خود خارج شده و اگرهای دیگر، بدانید که یک جای کار میلنگد.
برخی مدیران تصور میکنند که خودشان یک روابط عمومی هستند و از این جهت مدیر روابط عمومیشان را فقط در روزهای سخت صدا میکنند که برای حاشیهها، نسخه ارائه دهد، اما افسوس که ایجاد اعتماد و تقویت رضایت محصول یک فرآیند است، نه اتفاق و رویداد. روابط عمومی کارش فقط برگزار کردن رویدادها بدون در نظر گرفتن پیامدها و بازخوردها نیست. روابط عمومی یعنی ارتباط مستقیم و بدون واسطه با نفر اول شرکت بیمهگر و اگر قرار این نباشد، همان بهتر که روابط عمومی را تعطیل کنید!
روابط عمومی یک کار بدون زمان است و بیمکان؛ یک روابط عمومی کارآمد، برنامه دارد و پاسخگوست. ساکن و راکد نیست و میداند که سکون و رکود یعنی مرگ تدریجی یک رویا. نتیجهاش آشفتگی و کابوس خواهد بود.
در این صنعت وزین و محترم، شاهد دلسوزی و تلاش بسیاری هستیم که دیده نمیشوند یا کمتر دیده میشوند؛ اما آنها میتوانند راه را از چاه تشخیص دهند و به مدیران شرکتهای بیمهگر کمک کنند تا انتخاب بهتری داشته باشند. به روابط عمومیتان اعتماد کنید. آنها را به حاشیه نرانید و اجازه دهید تا پیوندها را تقویت کرده و اعتمادها را دوچندان کنند.
خبرگان و کارشناسان و مدیران با دانشی در حوزه روابط عمومی صنعت بیمه هستند، پر از ایده، انرژی، نبوغ، خلاقیت، آیندهنگر و البته بیهیاهو. آنها را شناسایی کنید و فرصت نقشآفرینی دهید. از حرکت در مسیر گذشته بپرهیزید و آینده را در نظر بگیرید. آینده از آن مدیرانی است که در انتخابشان دقت میکنند، آینده را میبینند و برای آن برنامه دارند.
عصر حاضر، عصر لحظهها و فرصتهاست و نه خطاها و حاشیهنشینی و انزوا. یک خبر، یک شایعه، یک حاشیه میتواند دردسرساز و پرهزینه باشد، اما یک روابط عمومی تیزبین و هوشمند از خبرها، تحلیل میسازد، از شایعهها عبور میکند و حاشیهها را کنار زده و به متن وارد میشود. روابط عمومی اگر درست کار کند، یک سرمایهگذاری است و اشتباه است اگر روابط عمومی را در تبلیغات و بازاریابی خلاصه کنیم.
روابط عمومی در خدمت مدیرعامل نیست، بلکه خادم شرکتی است که در آن مسئولیت دارد، این به معنای تقابل با مدیریت یا هیات مدیره نیست بلکه غرض آن است که یک روابط عمومی مسئولیتپذیر و آیندهنگر باید دارای استراتژی بلندمدت باشد و بتواند به نحو شایسته اهداف و برنامههای سازمان را در حوزه مسئولیت خویش محقق سازد.
لطفا روابط عمومی را دکور نکنید و باور کنید که صلاح در اعتماد مبتنی بر یک راهبرد روشن است. مدیران شرکتهای بیمه بدانند روابط عمومی یعنی جریان سالم و شفاف اطلاعرسانی و آگاهی بخشی؛ چون گردش خون بدن سازمان. یعنی یک مغز متفکر و متخصص. روابط عمومی را تضعیف کردن بزرگترین خطاست و بدتر اینکه اگر خطایی در درون سازمان رخ دهد، قربانی کردن روابط عمومی به بهانه ناتوانی در سرپوش گذاشتن بر خطا، آغاز یک انحطاط است.
صنعت بیمه با چالشهای زیادی در حوزه اطلاعرسانی و آگاهی دادن به جامعه مواجه است و اگر دنبال تحقق برنامهها و شناسایی فرصتها هستید، اجازه دهید روابط عمومی چون آینه، تصویری واقعی و شفاف از سازمان و شرکت ارائه دهد و بازخوردها را رصد و تحلیل و خطاها را یادآوری کند. یک روابط عمومی مسئولیتپذیر، انتقادها را شنواست، با نشستن در اتاقهای در بسته میانه ندارد، همیشه در متن رویدادهاست و فرآیندها را در نظر میگیرد و خود را محاصره حاشیهها گرفتار نمیسازد.
روابط عمومی یک هنر است، هنر مردمداری، هنر آیندهپژوهشی، هنر تعامل سازنده و شفاف، هنر تبدیل تهدیدها به فرصتها. هنرمندان روابط عمومی را ارج نهید. باور کنید روابط عمومی آینه تمامنماست که میتوان خود را در آن دید و تضعیف روابط عمومی یعنی شکستن آینه. چه اینکه گفتهاند آینه چون نقش تو بنمود راست؛ خود شکن، آینه شکستن خطاست. لطفا روابط عمومی را دکور نکنید!
تحلیل:
دکور انتخابات در بحرین؛ دموکراسی جعلی آل خلیفه
ایران پرس: در حالی که کمتر از 48 ساعت تا برگزاری انتخابات پارلمانی در بحرین باقی مانده، تأکید بر تحریم انتخابات از سوی رهبران مذهبی و سیاسی این کشور افزایش یافته است.
انتخابات پارلمانی بحرین 12 نوامبر 2022 برگزار میشود و گروههای بحرینی از ماهها پیش درصدد تحریم آن برآمدهاند. در یک ماه اخیر فراخوانهای مردمی و حزبی برای تحریم انتخابات پارلمانی بحرین افزایش داشته و گروههای مخالف رژیم آل خلیفه از شیعه گرفته تا سنی و پیروان سایر ادیان و مذاهب و همچنین گروهها و اصناف بر تحریم انتخابات تأکید کردند.
دلایل اصلی تحریم انتخابات بحرین
تأکید بر تحریم انتخابات علل مختلفی دارد. نخستن دلیل مربوط به هدف آل خلیفه از برگزاری انتخابات پارلمانی است. هدف رژیم آل خلیفه تشکیل پارلمانی با قدرت نظارتی و قانونگذاری نیست بلکه هدف از برگزاری انتخابات، اثبات مشروعیت خود است. برای نیل به این هدف، حتی به اتباع خارجی نیز مجوز مشارکت در انتخابات داده شد. در همین راستا، سازمانهای حقوق بشری اعلام کردند همه طراحیهای صورت گرفته از جانب آل خلیفه برای این است که به حاکمیت خود، مشروعیت دهند و دعوت از پاپ برای دیدار از این کشور هم با همین هدف انجام شد.
دلیل مهم دیگر این است که اساساً از دید مخالفان آل خلیفه، انتخابات وسیلهای و ابزاری برای تقویت دیکتاتوری در بحرین است. در واقع، از دید شیخ عیسی قاسم و بسیاری دیگر از رهبران مذهبی و سیاسی بحرین، انتخابات منجر به بیشتر بسته شدن فضای سیاسی و افزایش خفقان در این کشور میشود. شیخ عیسی قاسم در این خصوص عنوان کرد: «انتخابات در بحرین تنها برای استبداد بیشتر است و مردم در این حکومت ابزاری هستند تا حکومت به طور کامل بر آنها مسلط شود.»
مقالات دیگر: شیشه بری سیار در تهران
مطیع بودن پارلمان در قبال سیاستهای پادشاه دلیل تاکید تحریم انتخابات
یکی دیگر از دلایل تأکید بر تحریم انتخابات این است که پارلمان در بحرین اساساً مطیع سیاستهای پادشاه است، هیچ استقلالی ندارد و تنها کارکرد آن تائید سیاستهای پادشاه این کشور است. بنابراین، از دید گروههای سیاسی و بخش بزرگی از جمعیت بحرین، چنین پارلمانی که هر 4 سال با یک انتخابات صوری و غیرآزاد تشکیل میشود تنها «دکوری از دموکراسی» در این کشور است و نبودن آن تأثیری بر وضعیت بحرین ندارد.
دلیل دیگر تأکید گروههای بحرینی بر تحریم انتخابات این است که اساساً این انتخابات حتی شرطهای ابتدایی آزاد بودن را نیز ندارد. یکی از شرطهای انتخابات آزاد این است که همه مردم حق نامزد شدن و حق رای دادن داشته باشند. این در حالی است که دولت بحرین قانون انزوای سیاسی را به تصویب رساند و بیش از صد هزار شهروند را از نامزد شدن برای انتخابات محروم کرد.
کاستن از تقابل همه جانبه با مخالفان و منتقدان
دلیل مهم دیگر در خصوص تحریم انتخابات پارلمانی بحرین این است که این کشور از سال 2011 تاکنون شاهد تقابل همه جانبه با مخالفان و منتقدان است. انتخابات زمانی معنا پیدا میکند که از این وجه تقابلی کاسته شود و راهی برای خروج از بحران یک دههای باشد، در حالی که انتخابات بحرین چنین شاخصهای ندارد. «سعید الشهابی»، رئیس جنبش آزادگان بحرین در این زمینه گفت انتخابات پارلمانی که قرار است شنبه آینده برگزار شود، راه حلی برای بحران بیش از ده سال کشور نیست و راهی برای خاموش کردن صدای مخالفان هم نخواهد بود.
نویسنده: سید رضی عمادی
۵۷ هزار شیشه شربت آنتی بیوتیک در داروخانههای لرستان توزیع شد
خرمآباد - ایرنا - معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: از ابتدای ابان ماه جاری تاکنون ۵۷ هزار شیشه شربت آنتی بیوتیک در داروخانههای استان توزیع شد.
دکتر"محسن اسدبیگی" روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: در راستای پیشگیری از کاهش اقلام دارویی مورد نیاز در فصل سرما و شیوع بیماری آنفلوآنزا در هفته گذشته ۱۴ هزار شیشه شربت آنتی بیوتیک در سطح داروخانه های استان توزیع شد.
وی با بیان اینکه مشکل کمبود دارو در سطح استان وجود ندارد، اظهار داشت: هیچگونه کمبود داروی اساسی در استان وجود ندارد و در برخی موارد ممکن است برند (نام تجاری) مورد نظر از یک دارو وجود نداشته باشد اما نوع مشابه داروها معمولا در استان تامین و موجود است.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: درصورت ارائه نسخه پزشک تمام داروخانه ها موظف به عرضه داروی مورد نیاز هستند و تاکنون ۲ داروخانه متخلف که داروی موجود در داروخانه را به بیماران عرضه نکردند، به تعزیرات حکومتی استان معرفی شدند.
اسدبیگی ادامه داد: در حال حاضر مشکل تامین سرم در داروخانه های استان وجود ندارد و حتی در داروخانه های خصوصی نیز توزیع شده است.
وی با بیان اینکه مصرف خودسرانه دارو باعث بهبود و درمان نخواهد شد، ادامه داد: خود درمانی و استفاده بی رویه از آنتی بیوتیک باعث ضعیف شدن بدن و کاهش مقاومت در مقابل بیماری خواهد شد.
مقالات دیگر: شیشه بری رنگی مدرن
اسدبیگی عنوان کرد: در راستای درمان آنفلوآنزا و کرونا نیز درمان های حمایتی و مصرف دارو باید با تجویز پزشک انجام شود اما متاسفانه برخی افراد به دنبال مصرف آنتی بیوتیک هستند که در روند درمان اختلال ایجاد خواهد کرد و موجب طولانی شدن زمان درمان خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه در زمان ابتلا به آنفلوآنزا، کرونا و سرماخوردگی از مصرف آنتی بیوتیک ها خودداری شود، افزود: افراد دارای علایم باید به منظور درمان حمایتی از آنتی هیستامین، داروهای تقویتی و مایعات با استراحت کافی استفاده و از مصرف هرگونه آنتی بیوتیک به منظور جلوگیری از تشدید بیماری جلوگیری کنند.
اسدبیگی در خصوص کمبودهای کاذب دارویی در لرستان افزود: در حال حاضر کمبودهایی برای تولید آنتی بیوتیک در سطح کشور وجود دارد که با برنامه ریزی های انجام شده، تغییر قیمت ها و استفاده از طرح دارویاردر حال برطرف شدن هستند اما این امر نیازمند همراهی و استفاده آگاهانه مردم از داروها است.
رئیسی قانون ترمیم حقوقها را ابلاغ کرد
رئیس جمهور قانون «اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشگری» را برای اجرا به سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی کشورابلاغ کرد.
مقالات دیگر: شیشه بری آنلاین در تهران
ایسنا:رئیس جمهور قانون «اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشگری» را برای اجرا به سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی کشورابلاغ کرد.
سید ابراهیم رئیسی در اجرای اصل ۱۲۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، قانون «اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشگری» را که در جلسه علنی روز یکشنبه هشتم آبان ماه ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ یازدهم آبان ماه ۱۴۰۱ به تایید شورای نگهبان رسیده است، برای اجرا به قوه قضائیه، مجلس شورای اسلامی، سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ کرد.
اوایل شهریورماه ۱۴۰۱ مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از بررسی ترمیم حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری در دولت برای دومین بار در سال جاری خبر داده بود.
پس از اعلام این موضوع لایحه «متناسبسازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری» که به پیشنهاد سازمانهای اداری و استخدامی و برنامه و بودجه با قید دو فوریت در جلسه ششم مهرماه ۱۴۰۱ به تصویب هیأت وزیران رسیده بوده، یازدهم مهرماه با امضای رئیس جمهور برای انجام تشریفات قانونی به مجلس شورای اسلامی ارایه شده بود.
این لایحه پس از تصویب در مجلس شورای اسلامی هفته گذشته از سوی شورای نگهبان نیز تأیید شد.
منبع: https://www.bartarinha.ir/
از معماری قبل از اسلام تا قاجار، همه در یک شهرک!
تقریباً تمام دکورهای شهرک سینمایی ایران مربوط به دوره رضاشاه و اوایل محمدرضاشاه است، اما در این شهرک از دکور شهر اورشیلم تا کوفه هم دیده میشود. این شهرک پر است از خیابانها، مکانهای شاخص و فضاهای تهران قدیم که فیلمها و سریالهای بسیاری در آن فیلمبرداری شده است.
همشهری آنلاین - ثریا روزبهانی: طراحی دکور و ساخت شهرک سینمایی در سال ۱۳۵۸به پیشنهاد علی حاتمی، کارگردان سینمای ایران، شروع شد. طرح علی حاتمی و ولیالله خاکدان تولید سریالی با مضمون تاریخ سیاسی معاصر ایران بود که فاصلهای کوتاه از اوایل دوره رضاشاه را در بر میگرفت. هزاردستان (که علی حاتمی طرح اولیه آن را به نام «جاده ابریشم» در سال ۱۳۵۵ نوشته بود) به قدرتهای سیاسی پنهانی میپرداخت که نقش مهمی در حذف و ترور اشخاص سیاسی داشت. همزمان با آغاز تولید هزار دستان، از آن جا که این سریال شرایط جغرافیایی و شهری مناسب همان دوران اوایل قرن چهاردهم شمسی را میطلبید، احداث شهرک سینمایی نیز با طراحی خاص آغاز شد.
از لالهزار تا سینما تابان
۱۰ هکتار مساحت برای ساخت و بازسازی تهران قدیم در نظر گرفته و عکسهایی از ساختمانها، عمارتهای دولتی، محلهها، خیابانهای تهران و لباس و نوع پوشش و… تهیه شد. حاتمی عکسها و اسناد را در شهرک سینمایی ایتالیا، به نام چینه چیتا با کمک نقاشی ایتالیایی اتود زد و تابلوهای کوچکی به وجود آورد. سپس با کمک یکی از بهترین دکوراتورهای ایتالیایی به نام جانی کورتینا و گروه بزرگ او، نقشه شهرک را ترسیم کرد و با ساخت ماکتی از شهرک به ایران بازگشت و پس از مدتی با بررسی اراضی کناره بزرگراه تهران کرج، احداث شهرک در اسفند سال ۱۳۵۸ آغاز شد. از مکانهای سریال هزار دستان به میدان توپخانه، ساختمان شهرداری، ساختمان عدلیه، خیابان لالهزار، خیابان اکباتان، جواهر فروشی قازاریان، گراند هتل، ساختمان شاهآباد و کافه پارس تهران قدیم میتوان اشاره کرد. نماهایی از خیابان اکباتان، لاله زار، و تهران قدیم بین سال ۱۳۱۵ تا ۱۳۲۰، نیز موجود است. یکی دیگر از بناهای مهم سریال هزار دستان، ساختمان سینما تابان است که نبش خیابان لاله زار واقع شدهاست و جزو اولین سینماهای تهران است که اولین فیلم ناطق ایرانی نیز به نام دختر لر، ساخته عبدالحسین سپنتا، در آن اکران شد. علاوه بر نماهای مربوط به تهران قدیم، سعی شدهاست در این شهرک نماهایی از باشتین و سبزوار به نمایش گذاشته شوند.
لوکیشن سریالها و فیلمهای معروف
لوکیشنهای فیلمهایی همچون شیخ مفید، سربداران، هشت بهشت، کاراگاه علوی، کفشهای میرزا نوروز و… در این شهرک بودهاست. برای فیلم مریم مقدس هم بخشی از اورشلیم در این شهرک بازسازی شد. در دل خیابان لالهزار کوچهای برای فیلم تختی ساخته شد تا نمایانگر محله قدیم خانیآباد باشد. لوکیشنهای موجود در شهرک خود به سه بخش تقسیم شده است. بخش نخست به مجموعه دکورها و بناهای دوره قبل از اسلام تعلق و ۱۵۰۰۰ متر مربع مساحت دارد. مجموعه دکورها و بناهای دوره بعد از اسلام به مساحت ۳۵۰۰۰ متر مربع بخش دیگر این شهرک است. همچنین سومین بخش شامل مجموعه دکورها و بناهای دوره معاصر به مساحت ۶۲۰۰۰ متر مربع میشود.
مقالات دیگر: توری آکاردئونی
لوکیشن مریم مقدس: لوکیشن موجود با مساحتی بیش از ۵۰۰۰ متر مربع و با معماری دوران قبل از اسلام شهر اورشلیم برای تهیه سریال مریم مقدس در سال ۱۳۷۸ ساخته شدهاست. این مجموعه مورد استفاده سریالهای دیگری مانند بشارت منجی، ابراهیم خلیلالله، ستاره خضرا، مسافر زمان، اشکها و لبخندها و راه آبی ابریشم قرار گرفتهاست.
لوکیشن شهر کوفه: لوکیشن موجود با مساحتی در حدود ۶۲۰۰۰ متر مربع و با معماری عربی دوران بعد از اسلام جهت تهیه سریال امام علی در سال ۱۳۷۱ ساخته شدهاست. این مجموعه مورد استفاده سریالهای دیگری مانند ولایت عشق، تنهاترین سردار، طفلان مسلم، آخرین دعوت، ناسپاس و برنامههای مناسبتی قرارگرفتهاست.
لوکیشن لالهزار: لوکیشن موجود با مساحتی در حدود ۴۰۰۰ متر مربع و با معماری دوره معاصر برای تهیه سریال هزاردستان در سال ۱۳۵۸ ساخته شدهاست. این مجموعه مورد استفاده سریالهای دیگری مانند در چشم باد، کلاه پهلوی، سرزمین کهن، جهان پهلوان تختی، شب دهم، مدار صفر درجه، کیف انگلیسی، معمای شاه و شهرزاد و شبهای برره قرارگرفتهاست.
لوکیشن بازارچه خانیآباد: لوکیشن موجود با مساحتی در حدود ۲۰۰۰ متر مربع و با معماری دوره معاصر برای تهیه فیلم جهان پهلوان تختی در سال ۱۳۷۴ ساخته شدهاست. این مجموعه مورد استفاده بسیاری از پروژههای مرتبط با دوره معاصر و تهران قدیم قرار گرفتهاست.
لوکیشن کلاه پهلوی: لوکیشن موجود با مساحتی در حدود ۷۰۰۰ متر مربع و با معماری دوره معاصر برای تهیه سریال کلاه پهلوی در سال ۱۳۸۴ ساخته شدهاست.
لوکیشن سرزمین کهن: لوکیشن موجود با مساحتی در حدود ۲۰۰۰۰ متر مربع و با معماری دوره معاصر در دو بخش (میدان بهارستان و محلههای قدیم تهران به روش فنی و صنعتی سازی) برای تهیه سریال سرزمین کهن در سال ۱۳۸۶ احداث شدهاست.
لوکیشن تبریز در مه: لوکیشن موجود با مساحتی در حدود ۱۰۰۰۰ متر مربع و با معماری دوره معاصر برای تهیه سریال تبریز در مه در سال ۱۳۸۹ با تغییر در دکورهای سریال نردبام آسمان ساخته شدهاست که تداعی شهر و بازار تبریز را میکند.
لوکیشن همچو سرو: لوکیشن موجود با مساحتی در حدود ۲۰۰۰ متر مربع و با معماری دوران دفاع مقدس جهت تهیه سریال همچون سرو در سال ۱۳۸۹ ساخته شدهاست.
مقالات دیگر: ظروف کرایه مرکز تهران
تکیه دولت: لوکیشن موجود با مساحتی در حدود ۱۵۰۰ متر مربع و با معماری دوره معاصر در سال ۱۳۸۰ به صورت نیمه تمام ساخته شدهاست. اما به دلیل عدم رعایت اصول فنی امکان بهرهبرداری از آن هرگز میسر نشد. بر اساس نظر کارشناسان، این سازه سازمان فاقد استفاده بود و تخریب شده است.
سوله شهرداری: فضای موجود با مساحتی در حدود ۹۵۰ متر مربع جهت نصب دکور برای برنامه سازان تکمیل شده و در سال ۱۳۸۶ در زمان مدیریت سیما فیلم بخشی از دکورهای سریال حضرت یوسف و شیخ بهایی در این سوله نصب و اکنون دکورهای داخل این سوله جمعآوری شد تا بتوان در اختیار برنامه سازان به عنوان یک فضای سرپوشیده (برای نصب دکور و ضبط برنامه) قرار گیرد. از دکور سریال شیخ بهایی فقط یکبار در سریال کیمیاگر و تبریز در مه استفاده شدهاست.
مجموعه گراند هتل: لوکیشن موجود با مساحتی در حدود ۱۰۰۰ متر مربع از دو بخش رستوران و چایخانه سنتی تشکیل شدهاست. این مجموعه در سال ۱۳۵۹ برای استفاده در سریال هزاردستان احداث شد. در حال حاضران مجموعه به صورت اجاره دراختیار بخش خصوصی است.
فیلودلفیا (فیلادلفیا) سال ۲۷۰ پیش از میلاد شامل بازارچه، کاخ دقیانوس، کلیسا، دوازده شهر، عمارت دادگاه برای سریالهای مردان آنجلس و بشارت منجی است.
اورشلیم سال ۱۷ پیش از میلاد شامل کاخ هیرود، خانه زکریا، خانه مریم، بازارچه، هیکل سلیمان، برای فیلمبرداری سریال بشارت منجی و فیلم مریم مقدس است.
تالار شیشهای بر مدار نزولی / رشد شاخص بورس امروز ۱۵ آبان ۱۴۰۱
در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران با افزایش ۱۶ هزار و ۳۵۱ واحد همراه شد.
به گزارش نبض بازار، بورس امروز یکشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۱ در حالی کار خود را آغاز خواهد کرد که شاخص کل بورس شنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۱ در نهایت با افزایش ۴۴۷۸۲ واحدی بر روی کانال یک میلیون و ۳۲۸ هزار و ۳۲۴ واحد آرام گرفت.
در ۷۵ دقیقه ابتدایی معاملات امروز شاخص کل بورس با رشد ۹۸۷۷.۴۲ واحدی به ۱،۳۳۸،۲۰۱.۷۷ واحد رسید.
از تغییر شاخصهای دیگر بورس میتوان به رشد ۲۳۸۲.۵۰ واحدی شاخص کل هموزن اشاره کرد.
همچنین حجم معاملات امروز ۳.۴۷۰ میلیارد سهم بود که طی ۱۵۵،۴۷۶ معامله دادوستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به ۱۶،۵۸۷.۵۴۲ میلیارد ریال رسید.
بورس اوراق بهادار تهران این روزها تحت تأثیر بسته دهبندی حمایت از بازار سرمایه از یکسو و روند رو به رشد قیمت دلار در بازار کمی جان گرفته است، به گونهای که امروز هم در یک روند کاملاً افزایشی قرار گرفت و شاخص کل در پایان معاملات با رشد ۱۶ هزار و ۳۵۱ واحد نسبت به روز قبل به رقم یک میلیون و ۳۴۴ هزار و ۶۷۶ واحد رسید.
همچنین شاخص کل با معیار هموزن با رشد ۵ هزار و ۷۸ واحد به رقم ۳۷۹ هزار و ۸۶۲ واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۴ میلیون و ۹۷۶ هزار میلیارد تومان رسید.
معاملهگران امروز بیش از ۷.۵ میلیارد سهام حقتقدم و اوراق مالی در قالب ۳۴۴ هزار فقره معامله و به ارزش ۳ هزار و ۸۴۵ میلیارد تومان داد و ستد کردند.
همه شاخصهای بورس امروز هم سبز شدند، به گونهای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی ۱.۲ درصد رشد کردند، این دو شاخص در معیار هموزن ۱.۳ درصد افزایش یافتند.
مقالات دیگر: شیشه بری سیار
شاخص آزاد شناور ۱.۳ درصد رشد کرد، شاخص بازار اول بورس ۱.۶ درصد تقویت شد و شاخص بازار دوم بورس به اندازه ۰.۷۲ درصد رشد کردند.
نمادهای ملی مس، گلگهر، گسترش نفت و گاز پارسیان، شستا، کشتیرانی جمهوری اسلامی، فولاد خوزستان و سرمایهگذاری غدیر به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند.
در فرابورس ایران هم شاخص کل با ۱۲۷ واحد افزایش به رقم ۱۷ هزار و ۸۳۴ واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از ۹۷۱ هزار میلیارد تومان رسید.
ارزش بازار پایه فرابورس که شرکتهای تازه وارد به بازار سرمایه و شرکتهای اخراجی از بازارهای اصلی را شامل میشود به ۳۲۱ هزار میلیارد تومان رسید.
معاملهگران امروز بیش از ۳.۸ میلیارد سهام حقتقدم و اوراق مالی در قالب ۲۱۲ هزار فقره معامله و به ارزش ۴ هزار و ۲۴۷ میلیارد تومان داد و ستد کردند.
با این حساب ارزش معاملات دو بازار بورس و فرابورس امروز به حدود ۸ هزار میلیارد تومان رسید. امروز نمادهای پتروشیمی تندگویان، پتروشیمی زاگرس، آریاساسول، فولاد ارفع، صبا تأمین، بیمه پاسارگاد و پالایش نفت لاوان به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را از خود به جای گذاشتند.
به گزارش فارس، گرچه عمده سهام موجود در بازار به نقطه ارزنده رسیدهاند و یکی از سیاستهای دولت تقویت بازار سرمایه است، اما در عین حال نباید از ریسک و نوسان در این بازار غافل شد و قبل از معامله باید مطالعه، مشورت و تحلیل در مورد بازار صورت گیرد.
معرفی شیشه لاکوبل و آینه مثلث لوزی و شیشه سندبلاست مناسب برای دکور خانه و اداره
سندبلاست یا سند پلاست به منظور برای حک کردن نوشته یا طرحهای مختلف به صورت گود یا برجسته بر روی سطوح شیشهای، چوب و امدیاف، کاشی و سرامیک و حتی طلق مورد استفاده قرار میگیرد.
امروزه مشاهده میکنیم که از انواع شیشهها در طراحی داخلی و خارجی ساختمانها استفاده زیادی میشود. شیشهها در انواع و مدلهای مختلفی تولید میشوند و بر همین اساس کاربردهای متفاوتی نیز دارند. از جمله انواع شیشه مورد استفاده در فضاهای مختلف میتوان به شیشه لاکوبل یا رنگی و همچنین شیشه سند پلاست یا شیشه سندبلاست اشاره کرد.
به علاوه آینهها نیز در طراحی دکوراسیون داخلی منازل طرفداران زیادی دارند. یکی از انواع این آینههای دکوراتیو آینه مثلث لوزی است که تنوع بسیاری در رنگ و طرح دارد. در این مطلب قصد داریم به توضیح و معرفی این سه المان پرکاربرد در طراحی مدرن امروز بپردازیم.
معرفی شیشه لاکوبل
شیشه لاکوبل، نوعی شیشه رنگی است که عموما به صورت لمینت تولید میشود. به این صورت که دو یا چند شیشه را به صورت لایه لایه در کنار هم قرار میدهند. در این فرایند یکی از شیشهها رنگی بوده و شیشه بعدی شفاف است و در بین دو لایه شیشه نیز یک لایه پی وی سی قرار داده میشود. شیشهی رنگی یک شیشه پشت رنگ شده است و رنگ کلی شیشه لاکوبل را مشخص میکند. در فرایند ساخت شیشه لمینت لاکوبل در بیشتر موارد از شیشه سکوریت استفاده میشود که بتوان از دوام و مقاومت آن مطمئن بود. تنوع رنگی در شیشه لاکوبل بسیار زیاد است و در حدود ۳۵ طیف رنگی از این نوع شیشه در بازار موجود میباشد.
از نظر ضخامت نیز شیشههای لاکوبل در ضخامتهای ۵ ، ۶ ، ۸ و ۱۰ میلیمتر تولید و عرضه میشوند. البته در موارد خاص میتوان از ضخامتهای متنوع از ۴ تا ۲۰ میلیمتر نیز استفاده کرد. این نوع شیشه در فرایند ساخت با شناور کردن در فلز قلع از سطحی کاملا صاف و بدون هیچ موج و شکن برخوردار خواهد شد.
این سطح کاملا صاف شیشه لاکوبل در صورت کاربرد به عنوان شیشه پنجره یا نورگیر، به انعکاس نور و تامین نور کافی برای فضای مورد نظر کمک زیادی میکند. از دیگر کاربردهای شیشه لاکوبل در محیطهای داخلی میتوان به انواع پوششهای داخلی در دکوراسیون مکانهایی مانند منازل، شرکتها، فروشگاهها، مهدهای کودک و غیره اشاره کرد. این شیشهها به دلیل مزایایی مانند تنوع طرح و رنگ بالا، ضدخش بودن، مقاومت در برابر حرارت بالا و ضربه شدید و همچنین عایق صوت و گرما و آب به عنوان پوشش دیوار و جایگزین کاغذ دیواری یا حتی به عنوان جایگزین کاشی و سرامیک در آشپزخانهها و سرویس بهداشتی کاربرد فراوانی پیدا کرده است. از این نوع شیشه همچنین در تولید پارتیشنها، دیوارها، نردهها و جانپناه شیشهای استفاده زیادی میشود.
شیشه بری در تهران
نقش آینه مثلث لوزی در دکور منزل
آینه ها از گذشته به منظور ابزاری برای انعکاس چهره افراد مورد استفاده قرار میگرفتند. ولی پس از مدتی به دلیل پیشرفت در صنعت ساخت شیشه و آینه و همچنین تنوع در طراحیهای داخلی و خارجی ساختمانها، کاربری آینه به المانی دکوراتیو و تزئینی گسترش یافت. تا جایی که در سالهای اخیر در طراحی فضای داخلی به سبک مدرن از آینه استفاده زیادی میشود. استفاده از آینه در تزیین فضای داخلی به دو روش انجام میگیرد. در روش اول آینههای دارای اشکال متنوع روی دیوار نصب میشوند. ولی در روش دوم که به آینه کاری نیز معروف است، یک دیوار به صورت کامل با آینه پوشانده میشود. برای اجرای روش اول لازم است دور آینهها به منظور ایجاد طرح و شکل مورد نظر تراش داده شود.
آینه مثلث لوزی نیز نوعی آینه دکوراتیو است که اطراف آن تراش خورده است. در واقع لوزی از کنار هم قرار گرفتن دو مثلث ایجاد میشود. به طور کلی از نظر طراحی دکوراسیون، طرح مثلث به منظور القای صلابت و استحکام مورد استفاده قرار میگیرد.
این المانهای تزئینی، مشابه نمونههای سنتی و قدیمی هستند. ولی طراحی آنها در معماری مدرن کمی فانتزی شده و با افزودن رنگ و طرحهای مدرن، به جذابیت آنها افزوده شده است. آینه مثلث لوزی نیز یکی از طرحهای پرکاربرد و محبوب طراحان است.
شیشه غرب تهران
برای استفاده از آینه مثلث لوزی بر روی دیوارها لازم است از اشکال دارای ضخامت کم برای مثال ۴ میلیمتر استفاده شود. به این دلیل که در صورت استفاده از آینههای دارای ضخامت بیشتر، امکان سقوط و ریزش آنها به وجود خواهد آمد.
این نوع آینهها همانگونه که گفته شد هم به منظور انعکاس تصاویر به کار میروند و هم نقش تزئینی و دکوراتیو دارند. به همین دلیل در صورت انتخاب مدلهای رنگی آن، حتما باید به رنگبندی فضای مورد نظر و سبک و چیدمان دیگر عناصر دکوراسیون داخلی نیز توجه شود. اصولا از این آینههای دکوراتیو به منظور ایجاد فضایی لوکس، هنری و حتی سنتی استفاده میشود. به همین دلیل است که توجه به سبک اجرا شده در طراحی نقش مهمی دارد. این نوع آینهها برای سبکهای کلاسیک، مدرن، هنری و لوکس و حتی مینیمال مناسب هستند.
شیشه سندبلاست چیست؟ و معرفی کارایی آن
به طور کلی سندبلاست یا سند پلاست به منظور برای حک کردن نوشته یا طرحهای مختلف به صورت گود یا برجسته بر روی سطوح شیشهای، چوب و امدیاف، کاشی و سرامیک و حتی طلق مورد استفاده قرار میگیرد. بیشترین کاربرد سطوح سندبلاست در طراحی دکوراسیون، فعالیتهای تجاری و تبلیغاتی میباشد. به عنوان مثال شیشه سندبلاست در طراحی داخلی کاربرد زیادی دارد و شابلونهای متنوعی نیز برای ایجاد طرحهای مختلف بر روی آن وجود دارد.
شیشه سندبلاست یا همان شیشه مات در فضاهای داخلی به منظور حفظ حریم خصوصی استفاده میشود. این شیشه به خصوص در حمام و سرویس بهداشتی کاربرد زیادی دارد. همچنین به عنوان شیشه مورد استفاده در ساخت پارتیشن اداری برای جداسازی فضای کار کارکنان در شرکتها نیز کاربرد دارد.
سایر فضاهایی که به نظمدهی و پارتیشنبندی زیبا نیاز داشته باشند شامل درب ورودی ساختمانها، لابیها، پذیرش ادارات و هتلها، فرودگاهها، فروشگاهها و غیره جزو کاربریهای مناسب شیشه سندبلاست هستند. از دیگر کاربردهای این نوع شیشه میتوان به استفاده در بالکنهای شیشهای، نرده استخرها، محوطه سازی، طراحی فضای سبز و غیره اشاره کرد.
هدف از نگارش این مطلب آشنایی کلی با مفاهیم و کاربردهای لاکوبل، آینه مثلث لوزی و سندبلاست بود. در صورت علاقه به استفاده از هر کدام از این المانهای مدرن و شیشهای در فضای مورد نظر خود، بهتر است ابتدا کاربری و سبک اصلی طراحی دکوراسیون آن را در نظر بگیرید.
منبع: https://diyarmirza.ir/