استفاده از گچبری دیوار پذیرایی و پتینه کاری برای خلق دکوراسیونی شیک

۴ بازديد

استفاده از گچبری دیوار پذیرایی و پتینه کاری برای خلق دکوراسیونی شیک

 

آینه کاری

رکنا

یکی از هنرهای اصیل ایرانی برای ایجاد زیبایی در معماری داخلی ساختمانها، گچبری است. گچبری ساختمان را می‌توان برای مکان‌های مختلف مورد استفاده قرار داد که از پرکاربردترین نوع این هنر می‌توان به گچبری دیوار، گچبری سقف و گچبری ستون اشاره نمود. ترکیب گچبری با دیگر هنرها مانند آینه کاری و پتینه کاری می تواند محیطی سرشار از انرژی و زیبایی را برای شما به ارمغان بیاورد.

 

    

استفاده از گچبری دیوار پذیرایی و پتینه کاری برای خلق دکوراسیونی شیک

 

 

 

در این مقاله قصد داریم شما را با گچبری دیوار پذیرایی، انواع آن و تاثیر این هنر بر روی دکوراسیون منازل آشنا سازیم. برای مشاهده مدلهای گچبری خانه های لوکس کلیک کنید.

 

آشنایی با انواع گچبری دیوار

گچبری دیوار را بر اساس سبک مورد نظر برای اجرا می توان به دسته بندی های مختلفی تقسیم نمود. سبک های اجرا شده برای گچبری را در ادامه معرفی خواهیم نمود:

 

گچبری سنتی

 

گچبری مدرن

 

گچبری کلاسیک

 

گچبری نئوکلاسیک

 

در هر یک از این سبک ها طرح های مختلفی برای اجرا وجود دارد که بر اساس سلیقه افراد و نوع دکوراسیون و معماری داخلی می توان یکی از طرح ها را انتخاب و اجرا نمود. مهم ترین مساله برای داشتن یک گچبری دیوار ساده و شیک برای ساختمانتان انتخاب یک گروه باتجربه برای اجرای گچبری است.

 

هنر ایرانی از قدیمی ترین و موفق ترین مجموعه ها در زمینه گچبری ساختمان می باشد. برای دریافت مشاوره و استعلام هزینه گچبری دیوار می توانید با این مجموعه تماس بگیرید. 09199199940

 

همچنین از طریق تماس با این مجموعه می توانید نمونه هایی از جدیدترین گچبری دیوار پذیرایی را مشاهده نمایید.

 

مدلهای گچبری دیوار پذیرایی جدید

یکی از فضاهای محبوب که برای اجرای گچبری انتخاب می شود، دیوار پذیرایی منازل است. بدین ترتیب با استفاده از این هنر و دیگر تزئینات می توانید ظاهری بسیار جذاب برای این قسمت از منزلتان خلق نمایید. امروزه بیشتر مدلهای گچبری ساده و شیک که از نمونه طرح های سبک مدرن هستند مورد تایید افراد بوده و برای اجرا در منازل انتخاب می شوند. به همین دلیل توصیه می کنیم که اگر به دنبال اجرای گچبری دیوار پذیرایی جدید هستید، از مدلهای سبک مدرن انتخاب نمایید.

 

سبک های دیگر مانند کلاسیک و سنتی هم دارای طرح های جدیدی هستند که با اجرای آن زیبایی خاصی را به منزلتان خواهید بخشید. به طور کلی انتخاب طرح مناسب برای گچبری دیوار امری بسیار سلیقه ای است و هر فرد می تواند طرح دلخواه خود را انتخاب و اجرا نماید.

 

دیوار پذیرایی

 

 

 

 

 

گچبری دیوار ساده و شیک

همان طور که در متن بالا اشاره شد مدلهای گچبری دیوار ساده و شیک از طرح های بسیار محبوب هستند که افراد زیادی تمایل به اجرای آن دارند. در این سبک از گچبری دیگر خبری از طرح‌های شلوغ و کنده کاری های برجسته نیست. این مدل برای اجرای در فضاهای کوچک با متراژ کم بسیار مناسب هستند. ترکیب و استفاده همزمان از مدلهای گچبری ساده و رنگ آمیزی های شیک می‌تواند فضایی دلنشین را در سالن پذیرایی منزل شما ایجاد نماید.

 

آشنایی با پتینه کاری

پتینه روی دیوار پذیرایی نوعی رنگ آمیزی است که موجب ایجاد بافت های مختلف بر روی سطوح می شود. پتینه کاری را می‌توان بر روی سطح های مختلف مانند رنگ پلاستیک، رنگ روغن و رنگ اکلریک اجرا نمود. همچنین می‌توان از این سبک هنری برای ایجاد نقش‌های مختلف و به صورت برجسته و یا ساده بر روی دیوارها استفاده نمود. انتخاب نوع طرح به سلیقه افراد و بافت دیوار مورد نظر بستگی دارد. به طور مثال دیوار خانه های قدیمی که دارای ترک هستند را با استفاده از پتینه کاری می‌توان به راحتی ترمیم نمود تا دیگر اثری از ترک ها باقی نماند. پتینه کاری با رنگ آمیزی دیوار تفاوت دارد و در آن می‌توان نقش‌هایی بسیار زیبا بر روی سطح مورد نظر ایجاد نمود.

 

پتینه طرح سنگ مرمر از جدیدترین طرح‌هایی است که در دکوراسیون های مدرن و امروزی شاهد استفاده از آن هستیم. این طرح‌ها را می‌توان به صورت تیره و روشن ایجاد نمود و هر مدل دارای ظاهری بسیار متفاوت و جذاب هستند.

 

با استفاده از پتینه کاری سبک کلاسیک می‌توانید بافت های قدیمی را شبیه سازی و یا حتی این بافت ها را ترمیم نمایید. استفاده از پتینه کاری سبک مدرن برای فضاهای سنتی و خانه های قدیمی اصلا مناسب نیست.

 

پتینه کاری

 

قاب دیوار پذیرایی

قاب بندی دیوار را می‌توان سبکی ساده از گچبری دیوار دانست. یکی از تکنیک‌های ارزان برای ایجاد دکوراسیونی جدید برای منزلتان، استفاده از قاب بندی دیوار است. قاب‌های اجرای شده بر روی دیوار معمولا مستطیل شکل هستند اما می توان طرح های بیضی و مربع را نیز اجرا نمود. با سپردن قاب بندی به یک فرد باتجربه و همچنین انتخاب طرح مناسب این امکان را فراهم می آورید که یک اثر هنری شیک در منزلتان داشته باشید.

 

قاب بندی دیوار پذیرایی از محبوب ترین مدلهای این هنر است که با تلفیق آن با پتینه کاری ورق طلا و یا آینه کاری می توانید صاحب یک اثر هنری بی نظیر در منزلتان شوید. قاب بندی دارای طرح های بسیار متنوع است که بسته به سلیقه و نوع دکوراسیون می توانید یکی از آنها را انتخاب نمایید.

 

گچبری مدرن دیوار پذیرایی

همان طور که اشاره شد یکی از سبک های محبوب در زمینه گچبری ساختمان، گچبری مدرن است. گچبری مدرن دیوار پذایرایی شامل طرح های ساده و شیک است که توسط هنرمندان باتجربه بر روی دیوار ساختمان ها به اجرا در می‌آید.

 

در طرح های اجرا شده به عنوان گچبری مدرن دیوار پذیرایی می توان از نورپردازی های ساده و شیک استفاده نمود. اگر در گچبری از رنگ آمیزی و نورهای هم رنگ با دکوراسیون منزلتان استفاده شود، ظاهری بسیار جذاب تر ایجاد خواهد شد.

 

هزینه گچ بری دیوار پذیرایی

یکی از روش های ارزان برای بهره بردن از گچبری دیوار و سقف استفاده از گچبری های پیش ساخته است. هزینه اجرای گچبری دیوار پذیرایی به صورت سنتی از نمونه های پیش ساخته گران تر است. قیمت گچبری دیوار پذیرایی به عوامل زیر بستگی دارد:

 

متراژ مورد نظر برای اجرای گچبری

 

نوع طرح و سبک انتخابی

 

استفاده از دیگر خدمات مانند پتینه کاری و آینه کاری

 

زمان در نظر گرفته شده برای اجرای گچ بری

 

یکی از شیک ترین مدلهای گچبری، نمونه های اجرا شده با ورق طلاست که نسبت به سایر مدلها دارای قیمت بالاتری نیز می باشد ولی در عوض ظاهری بسیار لوکس و لاکچری برای ساختمان شما فراهم می‌آورد. 

 

گچبری دیوار اتاق خواب

علاوه بر گچبری هایی که برای دیوار پذیرایی استفاده می شود می توان از طرح های ساده و زیبا برای دیوار اتاق ها نیز استفاده نمود. برای گچبری دیوار اتاق معمولا از طرح های ساده استفاده می شود و در اتاق هایی با ابعاد بزرگ، قاب بندی دیوار یکی از بهترین گزینه ها می باشد. اگر می خواهید مدلی ساده از گچبری دیوار در اتاق خواب خود داشته باشید داشته باشید توصیه می شود، قسمت بالایی دیواری که تاج تخت در آن قرار می گیرد را قاب بندی نمایید و با استفاده از تزیینات شیک و یا پتینه کاری به تزئین آن بپردازید. ولی اگر متراژ اتاق بالا باشد شیک تر آن است که کل دیوارها را گچبری و قاب بندی نمایید.

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.