آرشیو بهمن ماه 1401

اخبار شیشه و اینه کاری

دکور دو منظوره برای خواب و کار

۸ بازديد

دکور دو منظوره برای خواب و کار
یک پژوهشگر دارای استعداد و نبوغ فکری ذاتی است که برای پرورش و شکوفایی این هنر هوشی باید توانایی‌های بیشتری را به صورت اکتسابی آن هم با تلاش و کوشش فراوان به دست آورد. طراحی اتاق پژوهشگران
به قلم : ملیحه احمدبیگی ؛ طراح و مبتکر طب دکوراسیون

@maliheahmadbeigi

 

تحریریه زندگی آنلاین : یک پژوهشگر دارای استعداد و نبوغ فکری ذاتی است که برای پرورش و شکوفایی این هنر هوشی باید توانایی‌های بیشتری را به صورت اکتسابی آن هم با تلاش و کوشش فراوان به دست آورد. طراحی اتاق پژوهشگران پروسه خاصی را نیازمند است زیرا آن‌ها به دلیل هوش بالا، ناخودآگاهشان فعالیت بیشتری انجام می‌دهد و جو و احساسی که از فضای اطرافشان دریافت می‌کنند مستقیماً بر جسم، روح و روانشان تأثیر بیشتر و بسزایی خواهد داشت تا جایی که اگر این تأثیرات مطلوب نباشند موجب کاهش عملکردشان در تحقیقات و پژوهش‌هایشان می‌گردد.
ادغام اتاق کار و خواب در خانه

معمولاً اتاق کار و خواب یک پژوهشگر باهم ادغام‌شده است مگر آنکه از وضعیت مالی خوبی برخوردار باشد که بتواند یک اتاق کار، مستقل از اتاق‌خوابش داشته باشد. بنابراین علاوه بر طراحی حرفه‌ای و اصولی یک اتاق کار باید محل مناسبی برای استراحت نیز در نظر گرفت.

 

 شرایط ویژه

اثاثیه و لوازم باید آن‌قدر کم‌حجم و کاربردی باشند که فضای کمتری را اشغال و از طرفی کارایی بیشتری را ارائه دهند و در یک‌کلام از اثاثیه‌های کم جا باید کمک گرفت به‌طور مثال تخت خواب او می‌تواند از مبلمان تخت خواب شو باشد تا هر موقع که بخواهد بتواند اتاق‌خوابش را به اتاق کار و البته بلعکس اتاق کارش را به اتاق‌خواب تبدیل کند و یا از کمدها، میز و صندلی کار و حتی کتابخانه کم جا بهره ببرد زیرا هرچه اتاق خلوت‌تر به نظر بیاید ذهن و اندیشه یک پژوهشگر در آرامش بیشتری خواهد بود.

 

 انباشته نسازید

تصور کنید ذهن پژوهشگر با انبوهی از سؤالات، اطلاعات، راهکارها و پاسخ‌های گوناگون مواجه است که به‌اندازه کافی این انباشتگی‌ها در ذهنش جای گرفته‌اند بنابراین فضای اطرافش را با اثاثیه و لوازم غیرضروری انباشته نسازید حال بماند که ممکن است ابزار خود پژوهشگر اتاق را مملو از وسایل سازد.

 

کیفیت+زیبایی+کارایی

به یاد داشته باشید کیفیت و نوع کم جا بودن خصوصاً طراحی این‌گونه اثاثیه و لوازم بسیار حائز اهمیت است و اگر مرغوب نباشند و از طراحی مناسب و حرفه‌ای برخوردار نباشند از دردسرهایی که برایتان ایجاد می‌کنند می‌توان ۷ جلد کتاب به رشته تحریر درآورد پس با دقت و توجه بسیار آن‌ها را انتخاب نمایید.
 انتخاب صحیح

درست است که اشیاء را بی‌جان توصیف می‌کنیم و لوازمات را اشیاء می‌دانیم اما هرگز نمی‌توانیم منکر تأثیرات سازنده اشیاء خوب طراحی‌شده و اثرات مخرب طراحی‌های بد را در اثاثیه و لوازم زندگی‌مان شویم انتخاب صحیح را می‌توان داشتن یک حس خوب و آرامشی را تعریف کرد که از دیدن و به کار گرفتن اکسسوارها والمان‌های دکوراسیونتان به دست می‌آورید.

وبگردی:

شیشه لاکوبل

نوار عصب و عضله کودکان

 نباتات را فراموش نکنید

از هرگونه تزئینی‌های غول‌پیکر، تیره و زنگار بپرهیزید و گزینه گیاهان گل‌دار و سبزینه را جایگزین نمایید چراکه طراوت و شادابی نباتات بر روح و جان آدمی القاء می‌گردد که توانایی مقابله با اضطراب‌ها و تنش‌های یک پژوهشگر برای رسیدن به پاسخ سؤال‌هایش را خواهد داشت. استفاده از گیاهان خوراکی همچون پونه جعفری شاهی و حتی فلفل سبز که عطر دل‌پذیری در محیط منتشر می‌کنند نشاط خاصی را در شما و جو دکوراسیون ایجاد خواهد کرد، کافی است یک باکس گلدانی با خاک مرغوب و مناسب همراه با بذر سبزیجاتی که نام بردم تهیه نمایید و یک باغچه مینیاتوری در اتاقتان بناکرده و از رشد روزافزون محصولتان و رنگ سبزینه و عطر دوست‌داشتنی و خاطره سازش لذت ببرید.

 

عقل سالم در بدن سالم

نورپردازی مناسب و اصولی یکی دیگر از موارد مهم اتاق کار و خواب است. هرگز در تاریکی مطلق نخوابید زیرا ممکن است به دلایلی همچون ترس، تشنگی و گرسنگی از خواب بیدار شوید بدین صورت بودن در تاریکی مطلق بلافاصله پس از بیدار شدن حتی برای چند ثانیه شما را دچار تشویش خواهد کرد بنابراین یک آباژور با سوئیچ گردان که توانایی تنظیم نور را داشته باشد و یا نورپردازی‌های کف که حاشیه‌ای از اتاق و مسیر خروج از اتاق را در برمی‌گیرد بهترین طراحی ممکنه برای فرار از تاریکی‌های مطلق اتاق‌خواب‌ها است.

یک نورپردازی کوچک و کم‌مصرف در آشپزخانه در طول ساعات شبانه بسیار حیاتی و مهم است چراکه اگر تشنگی، گرسنگی و ترس شما را از خواب بیدار کند آشپزخانه محل امنی برای شما محسوب می‌گردد.

 نور طبیعی روز نقشی مهم و حیاتی در شادابی انسان دارد بنابراین هنگام کار پس از حفظ حریم شخصی اتاق و خودتان پرده‌ها را توسط مدال یا گل میخ‌ها کاملاً جمع و به کناری بزنید و از لحظه‌لحظه نور طبیعی روز و آفتاب بهره ببرید زیرا یک پژوهشگر ساعات زیادی را برای بودن در نور طبیعی روز از دست می‌دهد فراموش نکنید که عقل سالم در بدن سالم است و شما هرقدر هم باهوش و نابغه باشید در برابر ناملایمات و ناپرهیزی‌هایی که موجب خستگی جسم و آشفتگی روح، اعصاب و روان می‌گردد آسیب‌پذیر هستید و همین امر سبب شکست شما در کارتان می‌گردد پس در حفظ سلامتی خود کوشا باشید.
 کارگاهی به‌اندازه‌یک دیوار

اگر ابزارآلات خاصی برای تحقیقات نیاز دارید و آن‌ها سبک، کوچک و قابل‌حمل می‌باشند یک‌تخته از دیوار را برای نصب آن‌ها اختصاص دهید، به یاد داشته باشید باید از رول‌پلاک‌های پیچی استفاده کنید در غیر این صورت به‌مرورزمان به دلیل گذاردن و برداشتن وسایل موردنیازتان از میخ‌های کوبیده شده بر دیوار شاهد سقوط یک به یک آن‌ها از دیوار خواهید بود. اگر ابزارآلاتتان سنگین است و نمی‌توانید بر دیوار نصب نمایید به یک میز کاری احتیاج دارید که متناسب با ابزار کار و پژوهش‌هایتان باشد.

 

چنانچه تعداد لوازمتان زیاد و عرضشان کم است باید یک میز با فرمولی که در اختیارتان قرار می‌دهم سفارش دهید:

 در صورتی که می‌خواهید از هر دو طرف میز بهره ببرید بدین صورت عمل کنید.

 عرض لوازم+۷۰ سانتی‌متر و به طول اتاقتان تا جایی که دررفت و آمد و یا باز و بسته کردن در اتاق مختل نشود.

 ابزارآلاتتان باید در وسط عرض میز قرار بگیرد تا از هر دو طرف میز فضایی مساوی در اختیارتان قرار بگیرد.

  در صورتی که می‌خواهید از یک‌طرف میز بهره ببرید این شیوه را به‌کارگیرید.

 عرض لوازم +۳۵ سانتی‌متر و طبق گفته متن بالا به طول اتاقتان تا جایی که دررفت و آمد و یا باز و بسته کردن در اتاق مختل نشود.

هشدار به مسافران ؛ ریزش بهمن جاده چالوس را مسدود کرد

۵ بازديد

هشدار به مسافران ؛ ریزش بهمن جاده چالوس را مسدود کرد
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز گفت: دو لاین عبوری محور کرج- چالوس در محدوده پیچ آینه به دلیل ریزش بهمن مسدود شد.
به گزارش همشهری آنلاین، علی زندی‌فر گفت: از بامداد امروز یکشنبه، ۲۳ بهمن‌ماه شاهد بارش شدید برف در محورهای مواصلاتی البرز از جمله محور کرج- چالوس هستیم.

وی افزود: بر اساس هشدار هواشناسی تمام نیروهای راهداری از همان ساعت اولیه شروع بارش در آماده‌باش کامل بودند تا در صورت نیاز به کاربران جاده‌ای خدمت‌رسانی کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز بیان کرد: با توجه به شدت بارش در محور کوهستانی کرج- چالوس، شاهد ریزش بهمن در محدوده پیچ آینه هستیم که در پی وقوع آن دو لاین عبوری در این محدوده مسدود شد.

وی با اشاره به اینکه نیروهای راهداری با تمام توان در حال انجام فعالیت هستند تا هرچه سریع‌تر محور را پاکسازی کنند، گفت: علی‌رغم شدت بارش برف در محورهای مواصلاتی استان، در حال حاضر همه مسیرها به جز محور کرج- چالوس محدوده پیچ آینه و محور جدید هشتگرد- طالقان باز است و تردد در جریان است.

زندی‌فر متذکر شد: با توجه به بارش شدید برف و لغزنده‌شدن سطح جاده‌ها رانندگان برای تردد باید حتماً بیشتر احتیاط کنند و قبل از سفر برای اطلاع از وضعیت راه‌ها با شماره ۱۴۱ تماس بگیرند.

مقالات دیگر: نوار مغز

شیشه بری در سعادت آباد

5 گیاه خانگی که آرامش را به خانه تان هدیه میدهند

۷ بازديد

5 گیاه خانگی که آرامش را به خانه تان هدیه میدهند
اگر می خواهید در خانه حس و حال بهتری داشته باشید یکی از گیاهانی که در این مطلب معرفی کرده ام را بخرید و در گوشه ای از خانه نگهداری کنید. این گیاهان خانگی از نظر علمی ثابت شده است که تقویت کننده روحیه هستند و علاوه بر این مزیت دکور منزلتان را زیباتر می کند
اسطوخودوس
هزاران سال است که علم پزشکی از این گیاه برای آرامش اعصاب، درمان سردرد، درد زایمان، بیخوابی، و جلوگیری از افسردگی به کار می برد. عطر آرامبخش این گیاه در معالجات آروماتراپی (رایحه درمانی) نیز به کار برده می شود. علاوه بر تمام این ها دانشمندان ثابت کرده اند که عطر اسطوخودس روی کاهش ضربان قلب دانش آموزانی که در شرایط پر استرس هستند نیز موثر است.
لوئه ورا
آلوئه توسط مصری به گیاه ابدیت نام گذاری شده است و در گذشته در کنار درب ورودی خانه قرار می دادند تا از ورود ارواح شیطانی و خبیث جلوگیری کنند. کلی تر بگویم این گیاه انرژی مثبت به خانه ها می آورد و از نظر علمی نیز هوای خانه را پاکیزه می کند و شب ها اکسیژن منتشر می کند و باعث می شود خواب راحت تری داشته باشیم و صبح ها کمتر حس بدخلقی داشته باشیم.

مقالات دیگر: آینه کاری
پیچک انگلیسی
این گیاه زیبا و رمانتیک هوای خانه را تصفیه می کند. پیچیک عوامل سرطان زا مثل دود سیگار را به خودش جذب می کند و داخل خانه فضای سالم و پاک تری را برای تنفس ایجاد می کند. نگهداری این گیاه بسیار آسان است و نیاز به آبیاری و نور زیاد ندارد.
ریحان
این گیاه خوشبو و خوشمزه با برگ های ابریشمی اش حاوی مقدار زیادی ماده اورگانیک به نام لینالول است که معمولا در رایحه درمانی به کار برده می شود. گروهی از دانشمندان ژاپنی ثابت کرده اند که لینالول فعالیت ژن هایی که در موقعیت های پر استرس فعال می شوند را کاهش می دهد. بنابراین هر جا چشمتان به برگ های ریحان خورد بایستید و آن را ببوئید.
لیلی صلح
این گیاه با گل های سفید و زیبایی که دارد قارچ های سمی پراکنده در فضا را از بین می برد و گازهای سمی مثل مونواکسید کربن و فرمالدئید را خنثی می کند. در واقع این گیاهان تصفیه کننده ارگانیک هوا هستند که آرامش بیشتری را در خانه ها فراهم می کنند.

منبع: https://zendegionline.ir/

مراحل نصب فنس چمنی به صورت گام به گام

۹ بازديد

مراحل نصب فنس چمنی به صورت گام به گام
انسان همواره به دنبال زیبا سازی محل زندگی خود بوده است. فنس چمنی همیشه محصولی جذاب در بین محصولات دکور کردن و فضا سازی است. استفاده از آن در بسیاری از کشورهای جهان به دلیل ویژگی‌های برجسته آن به سرعت در حال افزایش است.
با خرید فنس چمنی می‌توانید محوطه‌سازی زیباتری داشته باشید و همچنین برای اهداف امنیتی از آن استفاده کنید؛ زیرا این محصول ضمن اینکه منظره سبز رنگی فراهم می‌کند و به محیط شما حس جادویی می‌بخشد، امنیت محیط را با توری سیمی داخل آن تامین می‌کند. این محصولات در اندازه‌های مختلف تولید می‌شوند و به لطف ساختار منعطف آن، به صورت رول شده یا پنلی به شما ارائه می‌گردند. ما در اینجا به شما از خرید فنس چمنی ارزان تا آگاهی از قیمت فنس چمنی و نصب گام به گام آن کمک می‌کنیم.

فنس چمنی چیست؟
فنس چمنی به شما کمک می‌کند با طراحی فوق‌العاده و ظاهری طبیعی، محیط اطراف خود را به راحتی و بدون زحمت پوشش دهید؛ نصب فنس چمنی بسیار آسان است. ساختار فنس چمنی با یک توری سیمی گالوانیزه داغ و یک PVC با فرمولاسیون خاص با مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش پوشانده شده است که در تابستان و زمستان مقاوم است. علاوه بر ایجاد امنیت و زیبایی، می‌توان از آن برای پوشاندن و حصار فضای باغ یا ویلا، استخر یا زمین تنیس و یا برای ایجاد حریمی مشخص استفاده کرد. از مزایای خرید فنس چمنی می‌توان به سهولت استفاده، کمبود هزینه‌های نگهداری، داشتن ظاهری سبز در تمام فصول سال اشاره نمود؛ همین امر باعث شده تا به‌طور گسترده در هتل‌ها، رستوران‌ها، بیمارستان‌ها، ادارات و منازل مورد استفاده قرار گیرد.

خرید فنس چمنی
مهم‌ترین اجزای این محصول، فنس فلزی و الیاف چمن مصنوعی است. اجزای کوچکی از این فنس‌ها وارداتی هستند که با تغییر نرخ ارز، باعث تغییر قیمت فنس چمنی از فنس چمنی ارزان تا گران در بازار می‌شود. از انواع بسیار محبوب این محصول می‌توان به فنس چمنی چشمه 4 و فنس چمنی چشمه 5 اشاره کرد. این فنس‌ها در تمام طول سال قابل استفاده هستند و در مقابل سرما و گرما کاملا مقاومت دارند؛ همچنین در مقابل اشعه ماورای بنفش رنگشان از بین نمی‌رود و تغییر نمی‌کند. نحوه تمیز کردن‌ بسیار راحت و آسان و بدون هیچ هزینه نگهداری، از دیگر مزیت‌های این محصولات است. فنس چمنی آکاردئونی نوعی از این محصول است که می‌توانید از آن برای پوشش دادن تراس نیز استفاد کنید.
از انواع فنس چمنی پرکاربرد، از فنس چمنی چشمه 4 و فنس چمنی چشمه 5 نام بردیم که یک متر تا نهایت 10 متر عرض آنهاست.  ابعاد هر شبکه 4*4 و 5*5 است. می‌توان رنگ آنها را سبز تیره یا سبز روشن انتخاب کرد. نوع چشمه 4 و 5، دارای 5 سال گارانتی ضمانت کیفیت محصول هستند که می‌توانند خریدی مطمئن برای زیباسازی و امنیت محیط شخصی شما باشد.

مقالات دیگر: شیشه بری سیار

نصب فنس چمنی
نصب فنس چمنی کار پیچیده‌ای نیست؛ اما فرد باید از تخصص و مهارت بالایی برخوردار باشد. الیاف به‌کار رفته در این فنس‌ها باید بسیار با کیفیت باشند. اگر به دنبال خرید مطمئن فنس چمنی تهران هستید، می‌توانید از مراکز معتبر تهیه کنید. اگر فنس‌کشی به درستی و اصولی با سیم گل کاری یا همان سیم مخصوص تزئین گل انجام گیرد، در زمان کوتاه می‌توان فضای زیادی را با فنس چمنی پوشاند. اگر نصب آن به درستی انجام شود، تراکم چمن مصنوعی در بین فنس‌ها بسیار زیاد خواهد بود؛ به طوری که خانه یا باغ شما از بین چمن‌ها غیر قابل رویت می‌باشد. همچنین با نصب سیم خاردار روی فنس می‌توان امنیت آن را چندین برابر کرد.

مراحل نصب فنس چمنی به صورت گام به گام در ادامه توضیح داده شده است:

·         تعیین محل
قبل از شروع کار باید محل مورد نظر که می‌خواهید محصول بر روی آن نصب شود را مشخص کنید. برنامه طراحی و دکوراسیون محیط را در ذهن خود داشته باشید، تا بتوانید به درستی از این محصول در محل مشخص استفاده کنید و زیباسازی محل به بهترین نحو انجام گردد.

·         مشخص کردن محل پایه‌های فنس
فنس چمنی چه بصورت فنس چمنی آکاردئونی باشد چه نوع دیگر، دارای پایه‌هایی است که بر روی محل مورد نظر نصب می‌شود. برای اینکه محصول محکم قرار گیرد، باید پایه‌های آن را بر روی محل بِکنید و جای آن را سفت نمایید. اگر محل پایه‌های فنس را به درستی انتخاب کرده و نصب نمایید، محصول با گذشت زمان تکان نمی‌خورد و در مقابل باد، باران و هر نوع شستشو مقاوم است.

·         شروع سیم‌کشی
قبل از شروع اینکار مطمئن شوید که سر راه گیاهی نباشد. در اینصورت قبل از کار باید آن را از سر راه بردارید. محل مورد نظر را با دقت اندازه‌گیری کنید تا بدانید چه میزان مورد نیازتان است. برش آن را با سیم چین انجام دهید؛ حال زمان آن است که سیم‌کشی را شروع کنید.

البته قابل ذکر است که نصب این فنس به‌صورت کلی به دو صورت انجام می‌شود:

اگر حصاری از قبل بر روی محل مورد نظر دارید، فقط لایه‌ای از چمن مصنوعی به روی آن نصب می‌شود.
اگر محیط بدون هیچ مورد قبلی است، فنس‌هایی که همراه چمن مصنوعی از قبل ساخته شده بر روی محل مورد نظر طبق راهنمای گفته شده نصب می‌گردند.
جمع‌بندی
امنیت یک محوطه، از اهمیت بالایی برخوردار است. در گذشته جهت برقراری امنیت در محوطه‌های باز از ابزار‌هایی مثل فنس فلزی استفاده می‌کردند. این فنس‌ها با عیوب زیادی همراه بودند. مانند: ظاهر نه‌چندان مناسب و غیر‌قابل اجرا برای محوطه‌های مسکونی، ویلایی و باغ‌ها. به همین دلیل، رفته‌رفته حضور آن‌ها کمرنگ‌تر شد و ابزار‌های جدید‌تر و زیبا‌تری مثل فنس‌های چمنی، جایگزین شدند. فنس چمنی، نه تنها به عنوان یک حفاظ منجر به ایجاد امنیت می‌شود، بلکه به دلیل برخورداری از ظاهر زیبا و سبز‌رنگ، محوطه‌ای همراه با چشم‌انداز فوق‌العاده را هم شکل می‌دهد. تماشای این محوطه‌ها باعث می‌شود تا حال روحی خوبی پیدا کنید.

طراحی و زیبا سازی محیط شخصی شما از بالکن و تراس گرفته تا باغ و ویلا را می‌توان با یک محصول مقاوم و خوش قیمت انجام داد. انتخاب فنس چمنی یک راه بسیار عالی برای انجام این کار است. در کنار فضاسازی، ظاهری زیبا و پوشش‌دهی محل، حفظ امنیت محیط شما نیز مهم است که با این محصول می‌توان به همه این اهداف رسید. در نظر داشته باشید که انتخاب خرید از تولیدکنندگان این محصول بسیار مهم و قابل اهمیت است؛ همچنین قیمت مناسب، نصب و اجرای صحیح برای مشتریان، اولویت انتخاب یک مرکز معتبر است. شرکت گامان تزیین جاوید به آدرس اینترنتی gamantj.com از بهترین مراکز خرید فنس چمنی تهران است که محصولاتی با کیفیت و با مناسب‌ترین قیمت بازار در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. فقط کافی است از طریق سایت یا شماره‌های شرکت خرید مطمئن خود را انجام دهید تا به راحتی و در کمترین زمان محیطی زیبا و ایمن داشته باشید.

 

منبع: https://www.ilna.ir/